12:26 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید گاز طبیعی

ایران گوی رقابت را از همسایه جنوبی ربود
پایگاه خبری راد: حدود ۱۷ سال است که چراغ توسعه میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ‌ترین میدان گازی مشترک بین ایران و قطر، روشن شده است. چراغی که در ابتدا در طرف ایران کم نور بود و فقط سوسو می‌زد اما حدود هفت سال است که با تندتر شدن روند توسعه این میدان مشترک، نور آن نیز پررنگ‌تر شده و تلالو آن از قطر نیز پیشی گرفته است.
روسیه از کاهش تولید اوپک عقب ماند
پایگاه خبری راد: تولید نفت روسیه در ژانویه همچنان بالاتر از سقف تولید این کشور تحت پیمان کاهش تولید با اوپک ماند.
قیمت‌های غیرواقعی انرژی، چالش مهم صنعت انرژی کشور
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی پژوهشگاه نیرو با بیان این‌که ارتقای کارآیی انرژی باید سرلوحه همه فعالیت‌های بخش انرژی و تامین‌کننده منابع توسعه کشور قرار گیرد، قیمت‌های غیرواقعی انرژی در ایران را از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از علت‌های عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران است، چرا که قیمت پایین و یارانه انرژی‌های تجدیدناپذیر چنین به مصرف کننده القاء می‌کند که می‌تواند آنها را بدون محدودیت مصرف کند.
تولید نفت چین رکورد زد
پایگاه خبری راد: تولید پالایشگاه‌های نفت چین تحت تاثیر فعالیت غول‌های دولتی با حداکثر ظرفیت به منظور بهره‌بردن از حاشیه سود مطلوب و افزایش فعالیت شرکت‌های مستقل، در سال ۲۰۱۸ به رکورد بالایی صعود کرد.
هواوی اتهام جاسوسی و همکاری با دولت چین را رد کرد
پایگاه خبری راد: موسس و بنیان‌گذار شرکت چینی هواوی به تازگی برای چندمین بار هرگونه وابستگی و همکاری با دولت چین را تکذیب کرده و ادعای جاسوسی محصولات و تجهیزات این شرکت را باری دیگر بی‌اساس خوانده است.
جزییات تولید بنزین در ایران طی ۴۰ سال
پایگاه خبری راد: نمودار تولید گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در ایران طی ۴۰ سال گذشته روند رو به رشدی داشته است؛ نموداری که شاید بخش درخشان آن بنزین باشد، زیرا ایران که واردکننده این محصول بود، اکنون در تولید این فرآورده نفتی به خودکفایی رسیده و حتی زمزمه‌های صادرات بنزین هم به گوش می‌رسد.
افزایش تولید روزانه نفت آمریکا
پایگاه خبری راد: آمار رسمی نشان داد تولید نفت خام آمریکا در اکتبر به بیش از ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز صعود کرد.
سرنوشت فاز ۱۱ پارس جنوبی چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: فاز ۱۱، تنها فاز باقی‌مانده میدان گازی پارس جنوبی است که روزگاری قرار بود به‌عنوان نخستین IPC پرچم‌دار توسعه میادین نفتی و گازی ایران از طریق این قراردادها باشد، اما به‌صورت مستقیم تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفت و نحوه توسعه آن فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
افزایش تولید روزانه نفت شیل آمریکا
پایگاه خبری راد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تولید نفت از هفت منطقه بزرگ شیل تا پایان امسال از مرز ۸ میلیون بشکه در روز عبور خواهد کرد.
هشدار چین علیه افزایش قیمت گاز
پایگاه خبری راد: دولت چین به شرکت‌های انرژی دولتی CNPC، CNOOC و سینوپک هشدار داد در تعیین قیمت گاز در آستانه فصل زمستان که تقاضا افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، دقت کنند.
بررسی وضعیت تامین گاز کشور در آستانه‌ی زمستان
پایگاه خبری راد: پرونده تامین گاز کشور با کاهش دمای هوا دوباره باز شده است، پرونده‌ای که بخش قطور آن به وضعیت توسعه فازهای میدان گازی پارس جنوبی اختصاص دارد. در این راستا راه‌اندازی فازهای جدید پارس‌جنوبی، موجب افزایش مقدار تولید گاز طبیعی در کشور می‌شود که پایداری گازرسانی در فصل سرما را در پی خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی‌ها علاوه بر برداشت از سایر فازها که طبق روال هر سال انجام می‌شود، ۲۸ میلیون مترمکعب (یک میلیاردفوت مکعب) گاز ترش از موقعیت مخزنی طرح توسعه فازهای ۲۲_۲۴ در پارس جنوبی برای تامین سوخت زمستانی کشور برداشت خواهد شد.
کشوری که ایران را رها نمی‌کند!
پایگاه خبری راد: عمان به دلیل تدابیر دیپلماسی صلح‌محور و تمایل خود برای بی‌طرفی و میانجگری، معروف بوده است.
تولید نفت آمریکا بالاتر می‌رود
پایگاه خبری راد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد تولید نفت هفت منطقه بزرگ شیل این کشور در اکتبر ۷۹ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۷.۶ میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد.
گزارشی از تحولات صنعت گاز بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۴۰
پایگاه خبری راد:مدیر دفتر دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گزارشی از تحولات صنعت گاز بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۴۰ ارائه کرد.
کاهش تولید نفت عربستان از رکورد سالانه
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکوی عربستان که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، اعلام کرد به دلیل همراهی با پیمان کاهش تولید اوپک و غیراوپک، تولیدش در سال ۲۰۱۷ از رکورد سالانه ای که در سال ۲۰۱۶ داشت، کاهش یافت.